Možné problémy, s ktorými sa môžete stretnúť v záverečnej fáze objednávky – stránka Pokladna
Pretože tieto funkcie shopu sú dodávané tretími stranami, nemôžeme do nich zasahovať. Snažíme sa však pôsobiť na tieto skupiny programátorov, aby aspoň chyby eliminovali. Niekde to napriek tomu nejde vzhľadom k vášmu individuálnemu nastavenie počítača.
Nezobrazí sa ponuka možností dopravy a platby
Podmienkou je mať vyplnené všetky povinné polia (označené hviezdičkami). Niekedy sa táto funkcia však uhryzne a možnosti dopravy sa nezobrazí ani potom. Príčiny môžu byť dve:
- Nastavenie štátu musí zodpovedať správne PSČ – pre Česko musí byť PSČ v rozsahu 10000 až 79999, a pre Slovensko 80000 až 99999 a 00000 až 09999.
- Zahryznutá funkcia – ručne ju spustíte tak, že prekliknete (sem a tam) škrtací box Odoslať na inú adresu? (vlevo dole). To zvyčajne pomôže (= najčastejšia príčina ).
Slovenská pošta
Vyberte doručenie cez Zásielkovňu a vyberte ľubovoľné výdajné miesto. Požiadavku na dodální cez Slovenskú poštu pripíšte do zelenej poznámky !!!
Dodanie cez Slovenskú poštu pak nastavíme zo strany administrácie eshopu (bude to len o chlp dražšie).
Nejde vybrať výdajné miesto Zásilkovna
Príčiny môžu byť dve:
- Vami zvolená pobočka Zásielkovne je buď dočasne uzatvorená, alebo má naplnený limit prichádzajúcich zásielok. Teda systém, ktorý sa pýta priamo servera Zásilkovna, vám nedovolí túto pobočku vybrať. Riešením je vybrať buď inú blízkosti alebo deň dva počkať (skúsiť to znova) alebo vybrať inú a do poznámky napísať tú ktorú chcete, pretože než objednávku spracujeme, pobočka sa väčšinou uvoľní a z našej administrácie ju potom môžeme zmeniť.
- Zo ZOZNAMU pobočiek nejde vybrať vami zvolená – vyberte ju z MAPY, ktorú si rozkliknite v detaile vášho miesta.
- Výber pobočky Zásielkovne tiež nefunguje v niektorých verziách Windows 7 s prehliadačom IE/Opera/Chrome. V prehliadači Mozilla Firefox by malo normálne fungovať. Problém je s certifikátom pre https. To je vecou vydavateľov certifikátov a údajných bezpečnostných rizík v prehliadačoch, ktoré prístup začali blokovať. Cieľom je dotlačiť používateľov do Windows 10.
Riešenie – viď posledný bod dole na stránke: Nič nejde – nič nefunguje
Príčinou druhého bodu je funkcia Sledovanie polohy , ktorú máte zrejme vypnutú v prehliadači, a možno o tom ani neviete. Je to bohužiaľ súčasťou rozhrania API zo strany Zásilkovna, ktoré využíva túto uľahčujúcu funkciu a nemieni ju nejako limitovať. Zákazníkom, ktorí ešte nikdy túto funkciu neaktivovali, pri výbere pobočky vyskočí okno o tom, či túto funkciu chcú povoliť, alebo na stránkach blokovať. Toto nastavenie si prehliadač pamätá dokiaľ nie je vymazaná/vyčistená cache pamäť prehliadača. Je to viacmenej o tom, že väčšina ľudí nečíta čo odklikáva a rovno kliknú Nepovoliť/Blokovať, pretože nechcú, aby ich niekto sledoval.
Neprišiel potvrdzovací email
Okamžite nás kontaktujte, najlepšie emailom.
Častou chybou je, že v roztržitosti vyplníte nesprávne email. Takéto preklepy sú najčastejšou príčinou nedoručenie emailu.
V návale horlivosti alebo zmätku sa snažíte naklikať čo najskôr ďalšiu identickú objednávku – to prosím vôbec nerobte. Akonáhle sa vám zobrazí stránka s číslom objednávky, máme ju určite na serveri, aj keď vám žiadny email neprišiel.
Stáva sa, že sa domnievate, že ste odoslali objednávku a potom v komunikácii s nami zistíte, že k nám objednávka nedorazila. Príčinou je nevšimnutie si (ignorovanie) chybových hlášok. Obvykle objednávka zostane v košíku – musíte byť na tom istom počítači av tom istom v prehliadači. Skúste to potom odoslať znova, prípadne o sebe dajte vedieť.
Nič nejde – nič nefunguje
Ak žiadny pokus nepovedie k dokončeniu objednávky, doklikejte objednávku akýmkoľvek spôsobom (vyberte treba Zlúčiť s predchádzajúcou objednávkou) a do zelenej poznámky k objednávke pripíšte ako to chcete dopraviť a zaplatiť – my to cez administráciu vo vašej objednávke zmeníme. Prípadne pošlite sprievodný email.
Denne dostávame niekoľko desiatok objednávok, väčšina dodaní je cez Zásielkovňu. Nie je pre nás problém vybaviť aj tú vašu.